En blogg om ett liv

Ibland känns det som att Gud hälsar på här på jorden..
bara påminner oss om att han finns där i vår närhet.

Jag jobbar som vaktmästare denna sommar.
Jag jobbar på kyrkogården mest och sen lite i gudstjänst med.
Men herromdagen så såg jag något i min ögonvrå,
såg att det rörde sig
så jag släppte blicken för några sekunder för att titta vad det var.
Det var en liten kanin unge som hoppade runt där.
Just då höll jag på att trimma så jag tänkte om 3-4 min är jag klar just här
och då ska jag ta ett kort på den söta kaninen!

Men kunde inte hålla mig mer än 1 min innan jag stängde av trimmern.
Men när jag stod där med avstängd trimmer och
mobilen redo att fota
så var den helt borta!
Leta och leta men hittade den inte!


Sen idag när jag kom till jobbet trött och dan
så satt det en liten fågel på en av gravstenarna.
Han vika med fjädrarna där bak och titatde rätt på mig.
Jag kom väldigt nära fågeln och den satt kvar,
och precis som den kom på att han var fågel och jag människa
och att fåglar brukar vara rädda för människor
så den flög iväg.

Båda gångerna hade någon viss känsla av närhet när jag sett dom.
Undrar ja om Gud inte hälsa på för en stund där
för att säga att jag ser dig, lyssnar på dig och vakar över dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0